dilluns, 23 de març del 2015

Roig Maduixa

Aquesta és la meva primera participació a un concurs literari. 

 I Premi UTE de microrelat sobre la tuberculosi. 


Roig maduixa

Per què plora? Em demanes. La noia que plora a la nostra pantalla de televisió ha escopit sang. Una sang carmesí sobre un mocador blanc. Blanc neu, blanc nata. Roig maduixa. Que ho veiem tots que ha escopit sang, ha pensat el director.  – Plora perquè sap que es morirà.  Plora perquè ara que ha trobat un noi que l’estima es morirà. I no es vol morir.
L’àvia es moria a casa.  S’apagava lentament i es despertava la vella malaltia tants anys amagada als seus pulmons. La que va endur-se la germana de l’àvia amb 21 anys. Malaltia de postguerra civil. Malaltia de fred i misèria. Malaltia de por. Malaltia de les que es callen. Tuberculosi.
Ens van fer el test a tots i tu vas donar positiu. La metgessa ens va assegurar que es cura.  -Va nina, és l’hora de les pastilles. T’acarono els cabells i tu rondines. Però també somrius.  – Mira, papa, ell ara escriu a màquina i també plora. 
Sí, plora amb els mateixos plors que vaig amagar quan ens van dir que la tenies.

Em desperto a les nits pensant que escups sang a un mocador com la noia de la pel·lícula.

--------------

Ja us dic ara que no ha estat premiat, però com a repte m'ha agradat, així que si va bé n'enviaré un altre la propera edició.

Agrair a la Cantireta que sigui la meva filòloga de guàrdia i m'ajudi amb la conya d'on posar una coma quan toca. 

12 comentaris:

  1. Doncs no ha guanyat, però a mi m'agrada molt!!!

    Val la pena que hi tornis...

    ResponElimina
  2. MUACS!! (sempre que vulguis, xato)

    És un bon relat. Jo et premio amb una classe meva :-DDD

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies i no torturis als teus alumnes. Que en van dir del Zippo?

      Elimina
  3. Un relat molt trist, però és que el tema ho demanava... El més important és haver pogut participar i veure que el resultat ha estat molt bé!
    Saludets

    ResponElimina
    Respostes
    1. Trist però amb un deix d'esperança. Gràcies per passar-te!

      Elimina
  4. Això del roig maduixa arriba molt, pel contrast amb el que es relaciona.

    ResponElimina
  5. Sí, és un crit sobre el blanc nata.

    ResponElimina
  6. No et desanimis mai perquè no guanyis un premi. Després d'un dia en ve un altre, i si en tens ganes, segur que continuaràs escrivint i concursant.
    Sort.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Olga! El que estic satisfet és d'haver donat el pas i presentar-m'hi.

      Elimina
  7. Noi, no hauràs guanyat, però d'escriure en saps un munt. I trobo molt a faltar al gos Beta, el personatge dona per a una sèrie a TV3.
    :-)

    Des de Kiel a punt per salpar el dia 13 amb el 977. Ja imagines/saps a on acabaré el viatge?
    Amb aquest darrer viatge s'acaba el projecte de cinc anys al BdU-Op.

    Una abraçada!!

    ResponElimina