dilluns, 24 d’octubre del 2016

De tot però amb mesura.

Rajoles catalanes dels oficis. 


"Un petricó són dues xicres. 16 xicres són un porró. Un càntir són 12 porrons i, per tant, un càntir són 96 petricons i 12 porrons."

Hi va haver-hi un temps en que les mesures de les coses eren múltiples de 12 o de 16. Un temps on les bigues de les cases s'amagaven amb cel-ràs fet amb canyís i que la porta de casa la guardava un ull de bou a mitja escala.
Un temps on el tel de la llet al bullir-la es menjava per berenar amb sucre, on la paret blanca la presidia una imatge de Llafranc des del far de Sant Sebastià.
Ahir vaig tornar-hi. Ara les bigues son vistes, i em vaig enfilar a una bastida per veure la reforma del taulat.
Ara hauré d'adaptar el meu mapa mental a la realitat, però encara vaig fer el gest d'obrir el portalet de l'eixida per veure si venien les gosses de l'avi bordant des del fons de l'hort.

"Lleva't, que es tard i vol ploure i la burra de casa no es vol moure"

2 comentaris: