divendres, 13 de novembre del 2009

Memòria


Aquest matí he fet un viatge per la memòria, un viatge amb un R4 blanc,  pel país dels R4 plens de capses de pomes al darrera sobre una saca. Resseguint el rec, ara buit, que porta l'aigua als camps d'arròs. Aquest matí he fet un viatge per la memòria, resseguint la ruta que es feia en tartana per anar a festa major. Aquest matí m'ha sorprès la mola fosca de la torre de l'homenatge del castell de Peratallada mentre venia de Palausator. Aquest matí he vist tres falcons, una aguilot, dues cigonyes, fotjes i esplugabous, gavines i gavians acotxar-se per que ve el mal temps, s'acosta aigua o tramuntana? El castell del Montgrí no duia mantell, pluja no serà, serà Tramuntana. Avui com sempre que passo pel davant, no he anat a Sant Iscle ni he trencat cap a Llavià i Serra. Aquest matí he vist creuar als francesos pel gual de Gualta en mig de la boira que s'estenia per sobre el Ter. De fet des de fa dos cents anys que els seus fantasmes, i els dels meus re-re-rebesavis, que suren sobre el Ter quant hi ha boira. I en un revolt m'ha semblat veure el Comte d'Empúries, i els notaris, i la Comtessa de Barcelona i tot de gent gran i menuda e cavallers e senescals... prop de l'Església de Sant Feliu de Boada mentre discutien els termes i límits de l'Alou d'Ullastret, però ha sigut només un moment, com el batre d'ales d'una garsa.
Avui he conduit de bon matí per tot de camps termenats, flanquejats per xifrers, que segueixen l'ager publicus  d' Emporion. des de fa més de dos mil anys. Avui he conduit pel meu rera país  i la meva memòria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada