dimarts, 13 de setembre del 2011

Triskaideisfòbia







Fins fa una estona no me n’he adonat. Però he descobert una feblesa de gent que es pensa que són d’allò més perquè van fer molts màsters i molts MBA i demés collonades. Li fa por el número tretze. Pateix de Triskaideisfòbia.  És supersticiós!!!!!!!!!!  Com diem al meu poble: Collonades.


N.B. Per cert, en els països anglosaxons és el divendres 13, a Itàlia és el divendres 17 i al Japó i la Xina el nombre funest és el 4 四 (shi) que es pronuncia igual que Mort (shï) (死) per això se l'anomena sovint yon al 4.

N.B. Per si un cas, mireu de no vessar sal avui, ni passar per sota d’una escala, etc. Etc.

16 comentaris:

  1. Doncs sóc propensa a vessar sal, ja t'explicaré si hi ha continuació, encara que m'ubico lluny d'aquestes creences.

    Però un no és coneix mai prou.

    ResponElimina
  2. ..., ni trepitjar la cua d’un gat negre, ni mirar un mirall que té el vidre trencat...

    Encara que no hi cregui amb les supersticions en certa manera m’alegren el dia, el fan un pèl més divertit , i això ja està prou bé. Encara que no deixin de ser collonades :D

    ResponElimina
  3. Només pensant que a cada poble tenen el seu propi número maleït, això ja hauria de perdre tota credibilitat. Mira que és maco el 13, és primer!

    ResponElimina
  4. Em molesten totes les supersticions, canvi climàtic inclòs.

    ResponElimina
  5. Quan jo jugava a bàsquet al col·legi, duia el número 13 i la veritat és que me'n va anar molt malament. Tot i que crec que qualsevol altre número no haguera canviat massa les coses.

    ResponElimina
  6. és una manera de buscar excuses, sí, però no trobaràs una fila 13 on asseure't a l'avió!

    ResponElimina
  7. Doncs hi ha una de gats negres pel carrer que no vegis. Sembla una plaga.

    ResponElimina
  8. Procuro no ser supersticiosa...que porta mala sort! :-)

    ResponElimina
  9. Jo passo per sota l'escala cada dia ( no hi ha altra manera per anar al carrer), no tinc gat negre i el número 13 no em fa ni fred ni calor... "Collonades!"
    Estic pensant en fer una desdefinició amb aquest palabro tan guai :-)

    ResponElimina
  10. Doncs quedi dit: collonades!!!

    D'on l'has tret aquesta paraula, triskaideisfòbia?

    ResponElimina
  11. Quina parauleta, noi! Jo prefereixo la teva: collonades! :)

    ResponElimina
  12. GEMMA: Doncs ja saps, la que queda escampada l'has de llençar per sobre l'espatlla esquerra ( un pols, no tota) :D
    Quadern de mots: Tens raó, és una bona manera de dir que el que no ha sortit bé és per culpa del dia :D
    XeXu: Tens tota la raó, però és curiós que hi hagi dies funestos i favorables, no?
    Helena Bonals: Jo les entomo més com a antics costums que han quedat arrelats dins la cultura popular. No conec ningú que no tingui les seves pròpies ( encara que no vulguin reconèixer-ho)
    Jpmerch: Ja veig que ets dels meus, que veiem les pilotes quadrades :D
    color camaleó: I pisos que passen del 12 al 14 i moltes més!
    òscar: Posats a triar prefereixo una plaga d'adolescents que em diguin senyor ;-)
    La meva maleta: Bona visió ;-)
    cantireta: tot teu el palabro
    Barcelona m'enamora: De la mania dels metges de posar noms llatins i grecs a les malalties i fòbies. tris (tres) kai (i) deis (deu)=tretze en grec + fòbia (fobos)=terror en grec. ;-)
    Carme: Sí, una senyora parauleta. Però
    Collonades! m'encanta.

    ResponElimina
  13. Una vegada al Club de la Comedia digueren que no creure en les supersticions però evitar-les "per si de cas" era com no sortir de casa una nit però posar-se un condó "per si de cas" XD!
    És una divertida forma de veure-ho!

    ResponElimina
  14. Digue'm tonto supersticiós, però els dimarts 13s sempre em foten neguitós. Potser no em passa res de dolent al capdavall, però tampoc no em passa res de bo.

    ResponElimina
  15. Lluís Bosch: Molt respectable. TOTS tenim les nostres manies ;-)

    ResponElimina