dimecres, 22 de febrer del 2023

Tinker, tailor, soldier, sailor

Llauner del XVII


Els aeroports un cop arribes són tots iguals. 
Surts de l'avió pel finger i cap a recollir l'equipatge a les cintes. Clar que primer has de trobar-la. Però per sort a la pantalleta va sortir el nom i el vol d'on acabava de baixar i va ser un moment. I cap al control de passaports i la porta de sortida. 
Abans d'arribar-hi els vaig veure, dos armaris enormes, rossos que podien haver fet d'extres a la sèrie Víkings i una noia amb el meu nom escrit en un full que aguantava a dues mans.
Amb el meu millor anglès i un somriure em vaig presentar al comitè de benvinguda. 
- Bon dia, si ens acompanya per aquí sortirem per un altre lloc. La comunitat hispana resident a Noruega no els hi ha agradat el gest del govern de Sa Majestat i fa dies que cerquen brega. Algú els ha dit que arribaria un representant del seu govern i no volem tenir problemes. 
Es van presentar els dos armaris com a membres del servei de seguretat del govern i la mossa com a membre del Ministeri de Defensa, després per casualitat, vaig descobrir que, si convenia, ella també podia encertar una mosca a 50 metres, doncs era ex membre de la Patrulla Àrtica.
Em van fer seure al darrera del cotxe amb vidres tintats i vam enfilar cap a l'autopista. 
- Els fa res si faig una trucada? Va assentir amb el cap. - Al segon toc em despengen. - només vaig dir un mot. Tinker- I vaig penjar.  Amb el mot sabien que hi havia hagut una filtració o que em feien seguiment. Ja veig que sí, que ara jugàvem als espies i jo sense demanar-ho.
Mirant cap enfora, verd i més verd. En 45 minuts ens plantavem davant del Hilton, ells em feien el check in. - No pateixi, va a càrrec nostre. És el nostre convidat.- Demà a les 10:00 el recollirem. Això sí, li preguem que no surti de l'hotel. De moment. 
Així que van marxar vaig agafar l'ascensor i cap a la cambra que tenia. 
Prou bé, una petita suit amb una sala, per si havia de fer alguna reunió i després el dormitori amb un llit que no me l'acabaria ni acompanyat. És el que tenen les cadenes americanes. Tot a l'engròs. 
Així que desfés la maleta baixaria al bar a regalar-me una copa. Quedava molta estona per que s'obrís el menjador. Però abans calia fer una altre cosa. 
Vaig obrir el portàtil i vaig iniciar el programa de xifratge de correu. 

A l'att del Secretari de Marina. 
Amb Còpia a MinDef. Còpia a Servei Seguretat Interior
Arribada a Noruega sense incidents. Contrapart informa activitat hostil HispComm. Possible seguiment des de Estació Perpinyà. 
Per informació rebuda MinDef Noruega és una operació Agit/Prop però sense saber la raó de la visita ni identitat del missatger.
Reunió demà Min Def Noruega. 


Demà seria un altre dia. Vaig a fer la cervesa. 

 

5 comentaris:

  1. Respostes
    1. Sí, Tinker(llauner); de la rima anglesa tipus "trenta, quaranta, l'ametlla marganta..." i que va donar títol a la novel·la "Tinker Tailor Soldier Spy" de John Le Carré; no confondre amb "Tinder" que és allò que fa servir el jovent per quedar i acabar al darrera un cotxe ;-)

      Elimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Nice post thank you Devin

    ResponElimina