dimecres, 26 d’octubre del 2011

Música per a dies grisos. -III-

Com que la pluja i la tardor ja han fet acte de presència, una mica de música per animar, redimir o maleir els dies grisos.



Alto Giove
è tua grazia è tuo vanto
il gran dono di vita immortale
che il tuo Cenno sovrano mi fà

Ma il rendermi poi quella
già sospirata tanto
Diva amorose e bella
è un dono senza uguale come la tua beltà

A vegades veure ploure, fa que enyoris la immortalitat. Com el darrer replicant de Blade Runner que es lamenta que tot el que ha vist i ha viscut serà com llàgrimes sota la pluja. Una de les millors escenes del cinema.

15 comentaris:

  1. Bona música! per sort avui ha esta un dia clar....i amb l'escena tens raó Blade Runner tot un mite!

    ResponElimina
  2. Bona música.

    Ara, amb això de redimir els dies grisos no hi estic d'acord. Els dies grisos són encantadors, i la pluja i/o el plugim un bon complement. Prefereixo aquests dies que els de la calor angoixant, ofegadora on el sol enlluerna i molesta :D

    (sempre que em pugui quedar a casa)
    No, sempre. ;D

    ResponElimina
  3. a l'spotify tinc una llista de reproducció que es diu "pels dies de pluja"
    (i m'hi he enganxat!)

    ResponElimina
  4. Un amic meu diu, els dies en què estic fotut em pose música especial per a estar més fotut encara.

    ResponElimina
  5. Mi piace enormemente, questa musica! (è anche Blade runner)

    ResponElimina
  6. M'encanten els dies grisos i amb pluja... després es poden fer unes fotos fantàstiques! ;-)

    ResponElimina
  7. Tota la banda sonora de "Farinelli" eleva l'esperit i et fa comprendre què fràgil és l'essència humana. Ets un crac, aquesta música m'agrada molt.
    Un petonàs!

    ResponElimina
  8. Diuen que les frases del replicant al'escena final de Blade Runner surten del "Bateau ivre" del Rimbaud. Jo mai no ho he vist clar del tot, però lligaria amb la teva idea.
    Sigui com sigui, per a aquests dies també hi ha el jazz dels EST:
    http://youtu.be/FqzBgOSdbWU

    ResponElimina
  9. M'agrada la pluja (preferiria no haver de sortir de casa quan plou, però no es pot tindre tot) ;D!

    ResponElimina
  10. per un altre dia gris... :)
    http://www.youtube.com/watch?v=Uffjii1hXzU&feature=artist
    (en sóc fan.)

    ResponElimina
  11. ElfreelangGràcies per agradar-te, però les pluges ja han arribat. I Blade Runner és mítica per moltes coses. Un unicorn d'origami?...
    Aris: Sí!, diuen que és el que més s'acosta a la dels castrati.
    Quadern de Mots: A vegades el sol pot brillar i el dia ser gris, per això cal redimir-lo. També m'agrada veure com plou ;-)
    color camaleó: Cert, hi ha música per segons com tens el dia i també per si vols recrear-te en el dolor o sortir-ne. La música és magnífica.
    Jpmerch: el teu amic té molta raó a vegades cal tocar el fons del pou per poder pujar i la música hi ajuda.
    Ferran: Mi piace come ti piace.
    cantireta: M'agrada que t'agradi. :-)
    La música barroca o t'atreu o t'expulsa, no et deixa mai indiferent.
    Lluís Bosch: No ho sé? Crec que a la novela original ja hi sortien. Però ara mateix no ho puc afirmar. Merci pel Jazz! Molt bons!
    Theresia Kalogeropoulos: Em sembla que és un sentiment compartit per tots, veure com plou des de casa ;D
    color camaleó Moltes gràcies! No el coneixia :(

    ResponElimina
  12. tirantlobloc: Ei, que et deixava!. I Et surten genials ;-)

    ResponElimina
  13. Quina música més meravellosa, pels dies grisos o pels negres. Quin poder estrany té la música en els éssers vius.

    ResponElimina
  14. helena arumi: Cert, una mateixa peça en segons quin circumstància et pot elevar o enfonsar-te.

    ResponElimina