dimarts, 28 de setembre del 2010

1,47 metres


Quan els americans van construir la llançadora espacial es van trobar amb un problema. Un dels components ( Els coets auxiliars) es feien en una factoria a l'altre punta del país i s'havien de transportar per ferrocarril, la qual cosa condicionava la mida; doncs hi havia túnels en el recorregut. Com que els Ianquis són mol curiosos,un enginyer de la NASA va decidir investigar perquè els túnels tenien aquella mida i no una altra. Els túnels venen condicionats per les dues vies més l'espai entre elles. Les vies de ferrocarril fan 1,47 metres d'ample. (sistema viari internacional, aquí els espanyols van decidir fer-lo més ample per que no els envaïssin els gavatxos, i de passada putejar a Portugal). Perquè aquestes mides i no unes altres us preguntareu? Doncs perquè els primers ferrocarrils van evolucionar dels tramvies a cavall; i els tramvies a cavall els feien els constructors de carro que feien servir aquesta mida. I per què? Doncs perquè des de feia segles els carros tenien aquestes mides que s'adaptaven a les roderes de les calçades romanes. I els romans havien vist que la mida ideal per un eix de carro era la dimensió del cul d'un cavall i una miqueta més. Per això si algun dia veieu un projecte i penseu que esta fet amb el cul tindreu tota la raó del món. Com el projecte de la feina que tinc entre mans que el Gos Beta va dissenyar i està fet amb el cul. A hores d'ara ja hauria de ser fora anant cap a casa i estic al despatx arreglant el projecte d'una fira que s'inaugura el proper dijous. I el més calent és a l'aigüera. Que savis els romans i que imbècil el meu Gos Beta.

14 comentaris:

  1. És que, com bé demostres, amb el cul es poden fer coses ben fetes i coses mal fetes... ;-)

    ResponElimina
  2. Va vinga.... cap a casa!!!! Demà serà un altre dia... (o no...) ... però et dono permís perquè marxis ja!!!
    ;-D

    ResponElimina
  3. Ja em disculparàs Alyebard, potser has acabat ben putejat amb aquest projecte però jo m'he fet un fart de riure amb el teu post.

    Quin cabró aquest Gos Beta!!! (potser treballa amb el cul perquè precisament és això, una versió Beta)

    ResponElimina
  4. Hi ha tantes coses fetes amb el cul que fa feredat.
    Esperoq ue ho hagis aconseguit!
    Bona nit A.

    ResponElimina
  5. ...m'agraden els posts educatius... i amb rerafons crític... i lleugerament sarcàstics... finet, finet li ha quedat!!

    ResponElimina
  6. Bé, suposo que hores d'ara ja ho hauràs solucionat. Jo un cop em van instal'lar una foto gegantina de 90 metres x 4 i es van equivocar en la ressolució i estava tan pixelada que semblava naif. Però els tius l'havien instal'lat, amb un parell. Quasi em don un atac de cor. Es la llei de Murphy. Amb els anys t'enrius de aquests pollos.

    ResponElimina
  7. De fer coses amb el cul i que surtin bé només sé que funciona a la Fatarella (on són gent de traça, doncs a cops de cul van fer una bassa). La resta de gent del món, quan fem coses amb el cul no som massa traçuts, i això que molts n’estem acostumats!

    *Sànset*

    ResponElimina
  8. Rita: Ben cert, però a mi sempre em toquen els que les fan mal fetes :(
    Eli: Gràcies maca, de fet vaig aconseguir agafar el tren cap a casa a l'hora que em donaves permís :)
    Missis: D'això es tractava, em queixo de tot però faig riure ;-)
    Joana: Si de fet al despatx ja em comencen a dir El Bomber, perquè acabo apagant sempre tots els focs.
    La RaTeta Miquey: D'això es tracte, de posar a parir al meu entorn, però amb finezza.
    Aris: Així també li passen aquestes coses? Sí, sort que quan s'acaba t'enrius, però mentre la balles vas de bòlit.
    sànset i utnoa : Que bons els de la Fatarella!, però el Gos Beta és de BCN i no li dona ni per fer un bassal; de fet no sabria ni com posar-s'hi. Com em quasi tot ;-)

    ResponElimina
  9. A mi també en pasen aquestes coses, tinc moltes batalletes per explicar, per exemple, molta gent a l'escola no va apendre be la lliço de les mides i pensen que 1 cm es igual que 1 m i viceversa, un cop em van serigrafia unes ampolles ampliant l'original el doble.

    ResponElimina
  10. Aris: Les mides rai, alguns no van veure ni Barrio Sésamo amb el arriba/abajo, cerca/lejos, derecha/izquierda. El més divertit és quan els dius que ho vols amb "caixa alta" i et miren amb ulls de borrego.

    ResponElimina
  11. Caram amb el Gos Beta aquest (es el teu jefe??)

    Et va fer plegar gaire tarde el tema????

    ResponElimina
  12. De romans en sabem molt, aquí a Tarragona. I amb el cul es va cagar la llavor de la figuera que floria a l'altar de l'emperador quan es va emprenyar perquè tenien el lloc tan deixat.

    ResponElimina
  13. Candela: Gràcies, fira superada.
    Txell: És el meu cap directe, és el Gos Beta del ramat perquè té tot el dia el cap posat dins el cul del Gos Alfa (El no-mànager)
    Olga Xirinacs: Els romans la sabien molt llarga :D

    ResponElimina